8 kroków do stworzenia fanpage na Facebooku

Stworzenie fanpage na Facebooku nie jest takie trudne, jak może się wydawać. Facebook jest dość intuicyjny w obsłudze, aczkolwiek najpierw trzeba go trochę poznać. W związku z tym przygotowaliśmy dla was krótki przewodnik, dzięki któremu w kilka chwil utworzycie fanpage swojej firmy.

1. Chcąc rozpocząć aktywność na FB wystarczy wejść na stronę służącą do logowania (https://www.facebook.com/) i kliknąć „Utwórz stronę”. Dobrze jest wcześniej utworzyć swoje prywatne konto używając formularza rejestracyjnego (będzie ono potrzebne w następnym etapie).

Strona startowa na Facebooku

2. W kolejnym kroku należy wybrać rodzaj prowadzonej działalności.
FB daje nam 6 opcji:

  • lokalna firma lub miejsce (w artykule skupiliśmy się na stworzeniu fanpage właśnie dla lokalnej firmy lub miejsca);
  • firma, organizacja lub instytucja;
  • marka lub produkt;
  • artysta, zespół lub osoba publiczna;
  • rozrywka;
  • strona dobroczynnej organizacji non-profit lub społeczności.

Jak wybrać profil fanpage?

 

W tym momencie Facebook poprosi nas o zalogowanie się na prywatny profil. Dobrze jest to zrobić, gdyż dzięki temu fanpage będzie połączony z naszym kontem, co znacznie ułatwi zarządzanie nim i pozyskiwanie nowych fanów.

Logowanie do FB

3. W zależności od wybranej w kroku drugim opcji, Facebook poprosi nas o uzupełnienie określonych danych.

Wprowadzanie danych na Facebooku

4. Teraz wystarczy skonfigurować dane.

Najpierw serwis poprosi nas o uzupełnienie informacji dotyczących kategorii, do jakiej odnosi się prowadzona działalność oraz informacji, czego dotyczyć będzie strona. Bardzo ważne jest, aby dodać jej indywidualny adres www. Pamiętajmy, że potem można go zmienić tylko raz.

Konfiguracja danych na Facebooku

5. W kroku piątym wprowadzamy zdjęcie profilowe.

Zdjęcie profilowe na FB

6. W tym momencie można dodać stronę do ulubionych. Dzięki temu z łatwością będziemy nią zarządzać.

Dodawanie fanpage do ulubionych

7. Na koniec określamy grupę, do jakiej ma trafiać fanpage.

Do wyboru jest: lokalizacja, wiek, płeć oraz zainteresowania. Zgodnie z tym , co wybierzemy Facebook dostosuję grupę osób, której strona będzie się wyświetlała.

Grupa docelowa

8. Po wykonaniu powyższych czynności fanpage powinien być już gotowy.

Gotowy fanpage

Jeśli masz więcej pytań dotyczących stworzenia fanpage skontaktuj się z nami, pomożemy.

Sandra Szwedzińska-Kowalska
dziennikarz, socjolog, specjalista ds. mediów społecznościowych, komunikacji i marketingu

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany.