4 kroki do skutecznej kampanii reklamowej

Jeśli szukasz cudownej recepty na przeprowadzenie skutecznej kampanii reklamowej, to od razu weź pod uwagę, że w tej kwestii najważniejsze jest doświadczenie i znajomość ryku. Na działania promocyjne wpływ ma wiele czynników. Prowadzenie kampanii reklamowej może obejmować różne źródła przekazu. Jednakże obecnie jedną ze skuteczniejszych metod są kampanie internetowe. Dodatkowo jest to również najtańsze rozwiązanie.

Skuteczna kampania reklamowa

Jak zaplanować kampanię reklamową?

Dbając o właściwy rozwój kampanii warto jest skupić się na kilku aspektach, dzięki którym nasze działania będą wysoce efektywne. Pamiętajmy, że wszystkie punkty kampanii powinny być spójne z wizerunkiem marki oraz ze strategią rozwoju firmy.

Etap 1. Prace przygotowawcze.

Rozpoczynając pracę nad kampanią dobrze jest skupić się na kilku aspektach. Jednym z nich jest szczegółowe rozpoznanie rynku. Wchodzi w to wybór grupy docelowej, rozpoznanie konkurencji oraz określenie, co konkretnie będziemy promować. Kluczem do realizacji celów w kampanii może być dostosowanie jej do wybranego targetu. Zatem np. promując kredyty mieszkaniowe adresujmy reklamę do osób młodych, dzięki temu będzie ona miała dużo większe powodzenie niż jakbyśmy ją skierowali np. do osób 50 plus. Musimy pamiętać, że wybór właściwej grupy docelowej jest bardzo istotny w kontekście jej skuteczności.

Etap 2. Budżet reklamowy.

Kwestia ta ma ogromne znaczenie przy planowaniu każdej kampanii. Dzięki dokładnemu oszacowaniu środków, które możemy przeznaczyć na reklamę jesteśmy w stanie zaplanować ją tak, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki. Dzięki mediom społecznościowym możemy wyemitować reklamę już za kilka złotych.

Etap 3. Kluczowe założenia kampanii.

Pamiętajmy, że określenie koncepcji jest bardzo istotne. Powinna ona pasować do promowanych usług lub produktów. Rozpoczynając pracę nad kampanią wypiszmy cele i założenia, które chcemy zrealizować. Następnie oceńmy ich trafność i wybierzmy te najistotniejsze. Jedna kampania to jeden cel. Zbyt duża ilość założeń nie przyniesie pożądanych efektów.

Etap 4. Monitoring działań.

Dobrze jest monitorować przebieg kampanii podczas całego jej trwania. Dzięki temu możemy wprowadzać zmiany, które usprawnią prowadzone działania i obniżą koszty dotarcia do klienta. Promując swoją markę np. na Facebooku możemy oceniać rezultaty kampanii od początku aż do końca jej trwania. Dodatkowo w każdej chwili mamy możliwość zaprzestania działań, bądź też zwiększenia lub zmniejszenia budżetu.

Sandra Szwedzińska-Kowalska
dziennikarz, socjolog, specjalista ds. mediów społecznościowych, komunikacji i marketingu

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany.