4 sposoby na darmową reklamę w Internecie

Chcesz wypromować swoją stronę internetową? Zależy Ci na zdobyciu nowych klientów? Pamiętaj, że obecnie Internet, to zarazem najprostsze, jak i najtańsze źródło przekazu. Dodatkowo daje nam szerokie możliwości reklamowe (zarówno płatne, jak i darmowe). Dzięki temu każdy z nas ma do nich dostęp i może je wykorzystać bez obaw o zbędne koszty.

DARMOWA REKLAMA

Chcąc wesprzeć Twoje działania reklamowe prezentujemy listę 4 darmowych działań, które pozwolą Ci zaistnieć w sieci.

1. Prowadzenie fanpage na Facebooku

Bez względu na to, czy prowadzisz mały lokalny biznes, czy dużą firmę, możesz stać się posiadaczem fanpage. Dzięki Facebookowi wypromujesz również swojego bloga, stronę, sklep internetowy czy kanał na YouTube. Wystarczy tylko trochę chęci i pomysł na ciekawy fanpage. Założenie firmowej strony na FB jest nie tylko bardzo proste, ale i bezpłatne (szczegóły znajdziesz tutaj). Dodatkowo jej prowadzenie także nic nie kosztuje. Oczywiście Facebook daje również szersze możliwości reklamowe. Ich wykorzystanie uzależnione jest od umiejętności i środków, jakie na to przeznaczymy. Jednakże nadal jest to opcja dodatkowa, z której możemy, ale nie musimy skorzystać.

2. Aktywność na innych portalach społecznościowych

Coraz więcej firm w swojej aktywności sieciowej wykorzystuje również takie media jak: Twitter, Google + czy Snapchat. Podobnie jak na Facebooku działalność na nich jest bezpłatna. Warto zastanowić się czy profil naszej firmy (bądź organizacji) pasuje do wymienionych powyżej kanałów komunikacyjnych. Jeśli tak, to możemy spróbować dotrzeć do naszych odbiorców również tymi kanałami.

3. Prowadzenie bloga firmowego

Blog to kolejne bezpłatne źródło komunikacji z klientem. W zależności od potrzeb możemy stworzyć na naszej stronie internetowej zakładkę blog lub otworzyć blog niezależnie od działania witryny. Dzięki połączeniu bloga ze stroną zyskamy dodatkowych odbiorców. Ponadto treści publikowane na blogu będą dobrym materiałem do wykorzystania np. na Facebooku. Informacje, które będziemy publikować pokażą naszym odbiorcom, że jesteśmy profesjonalistami w swojej dziedzinie oraz że posiadamy specjalistyczną wiedzę. Więcej zalet płynących z prowadzenia bloga firmowego znajdziesz tutaj.

4. Aktywność na tematycznych forach internetowych

Tego rodzaju działalność polega na promowaniu firmy poprzez udzielanie się na forach internetowych. Najlepszym sposobem na to jest odpowiadanie na dręczące internautów pytania. Dzięki temu zyskujemy przychylne grono odbiorców, którzy zaczynają darzyć zaufaniem reprezentowaną przez nas markę. Posiadana wiedza pozwoli nam zdobyć nowych klientów oraz wypromować firmę. Działalność na forach jest bezpłatna. Oczywiście musimy pamiętać, że jeśli administrator uzna, że zamiast merytorycznych odpowiedzi prowadzimy pseudoreklamę, to może zablokować nasze konto.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w działaniach reklamowych, to skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci wypromować się w sieci.

Sandra Szwedzińska-Kowalska
dziennikarz, socjolog, specjalista ds. mediów społecznościowych, komunikacji i marketingu

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany.