5 sposobów na skuteczny e-mail marketing

E-mail marketing zyskuje na znaczeniu w dobie mediów społecznościowych. Może być skutecznym wabikiem zachęcającym do odwiedzenia fanpage lub strony internetowej. Jednak, aby tak się stało kampania reklamowa z wykorzystaniem poczty elektronicznej musi być skuteczna, wartościowa i nie może spamować kont użytkowników.

E-mail marketing

1. Kieruj przekaz do wybranej grupy docelowej.

Jeśli chcesz, aby treść Twojego e-maila zainteresowała odbiorcę to pamiętaj, że musi być spersonalizowana pod kątem jego oczekiwań. Być może oferowane przez Ciebie produkty lub usługi są przeznaczone do szerokiej grupy docelowej, zróżnicowanej pod kątem demograficznym i lokalizacyjnym. Mimo tego, jeśli zdecydujesz się na przesyłanie wiadomości marketingowych, to pamiętaj, że musisz swoich odbiorców podzielić na kilka grup. Każda z nich powinna gromadzić członków o podobnych cechach behawioralnych i demograficznych. Jeśli o to zadbasz, to istnieje duża szansa na zwiększenie pozytywnych efektów e-mail marketingu. Tego rodzaju działania mogą zwiększyć sprzedaż, ruch na stronie internetowej lub na fanpage na FB. Pamiętaj, że jeden e-mail to jedne cel. Chęć osiągnięcia kilku zysków na raz może nie przynieść efektów.

2. Oferuj atrakcyjne treści i podkreślaj korzyści.

Nawet najlepszy e-mail skierowany do odpowiednio dobranej grupy docelowej może okazać się nietrafiony. Odbiorca nie będzie zainteresowany naszą firmą, jeśli nie uzyska informacji o korzyściach, jakie płyną z tej interakcji. Monitoruj informacje dotyczące klientów. Pozwoli to poznać ich potrzeby i odpowiedzieć na nie proponowaną ofertą. Jeśli e-mail będzie zawierał wartościowe dla konsumenta treści, to przyniesie znacznie lepsze efekty. Przykładowo załóżmy, że jesteśmy firmą oferującą usługi remontowe, poszukujemy nowych klientów i w tym celu wysyłamy wiadomości do dwóch grup: pierwsza z nich to osoby remontujące mieszkania, a druga to nasi byli klienci, którzy już skończyli remont. Jasne jest, że osoby będące w trakcie remontu będą znacznie bardziej zainteresowane naszymi usługami niż te, które prace remontowe mają już za sobą. Jeśli dodatkowo zawarta w wiadomości treść będzie ciekawa, to możesz liczyć na zwiększenie płynącej z niej konwersji.

3. Nie spamuj skrzynek klientów.

Przygotowując kampanię opartą na e-mail marketingu pamiętaj, aby zawsze stawiać się na pozycji odbiorcy. Nikt z nas nie lubi być zarzucany setkami reklamowych wiadomości. Dlatego też ogranicz częstotliwość dostarczania tego rodzaju maili do minimum. Przekazuj treści, które będą dla odbiorcy interesujące. Nigdy nie wysyłaj tej samej wiadomości do wszystkich grup docelowych. Jeśli nie będziesz stosować się do tych zasad, to użytkownicy mogą zniechęcić się do Twojej marki, a wysyłane przez Ciebie wiadomości uznać za spam.

4. Sprawdzaj, jakie treści interesują odbiorców.

Rozpoczynając działania z e-mail marketingiem wysyłaj zróżnicowane treści. Na bieżąco monitoruj płynące z tych działań efekty. Obserwuj czy relizowane są wstepne założenia. Przykładowo, jeśli wysyłane wiadomości miały zwiększyć odbiorców konkretnego posta na fanpage, to sprawdź czy tak się stało czy nie. Wysyłając różnego rodzaju wiadomości, które mają przynieść podobne efekty (np. zwiększyć odbiorców postu) po czasie zauważysz, jaka jest ich skuteczność tzn. co sprawdza się najlepiej.

5. Dostosuj zdjęcia i tekst e-maili do wszystkich urządzeń.

Pamiętaj, że coraz więcej osób odbiera e-maile za pomocą smartphonów i tabletów. Nie wystarczy już dostosowanie wiadomości do laptopów i komputerów stacjonarnych. Musisz zadbać o to, aby przekazywane treści były czytelne również na niewielkich ekranach urządzeń mobilnych.

Sandra Szwedzińska-Kowalska
dziennikarz, socjolog, specjalista ds. mediów społecznościowych, komunikacji i marketingu

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany.