8 porad dotyczących Facebook marketingu

Facebook jest narzędziem, które daje szerokie możliwości na stały kontakt z klientem. Dzięki niemu możemy zyskać nowych klientów oraz umocnić pozycję naszej marki. Jednakże, jeśli nieprawidłowo wykorzystamy go w komunikacji biznesowej może on okazać się największą porażką w naszej „sieciowej” działalności. Dlatego też przed rozpoczęciem działań związanych z prowadzeniem fanpage przeczytaj 8 wskazówek, które pozwolą Ci wykorzystać Facebooka do owocnych działań promujących Twoją firmę.

Facebook marketing

1. Połącz Facebook ze stroną internetową.

Pamiętaj, że Facebook to w dzisiejszych czasach podstawowy kanał komunikacyjny. Dlatego też nie można go lekceważyć. Zadbaj, aby odbiorcy mogli z łatwością do Ciebie dotrzeć. Wyposaż swoją stronę internetową w przyciski przenoszące do FB. Daj możliwość komentowania, lajkowania i udostępniania treści zawartych na stronie i na fanpage.

2. Słuchaj swoich odbiorców i odpowiadaj na ich oczekiwania.

Media społecznościowe opierają się na dialogu. Monolog przedsiębiorców przeszedł już do historii. Nowoczesny odbiorca nie chce tylko słuchać Twoich racji. Dlatego też pozwól mu wejść w dyskusję. Odpowiadaj na wiadomości i komentarze. Obserwuj zachowania swoich odbiorców i pytaj ich o zdanie.

3. Pisz ciekawe i różnorodne posty.

Publikowane przez Ciebie posty powinny być interesujące z punktu widzenia Twojego odbiorcy. Przemyśl, o czym możesz pisać, co przyciągnie i zachęci do śledzenia Twojego fanpage. Przykładowo, jeśli masz restaurację, to informacje dotyczące promocji, oferty itp. zamieszczaj maksymalnie, co 4-5 wpisów. Pozostałe posty poświęć np. na publikowanie przepisów zgodnych z profilem restauracji. Publikuj posty rożnego rodzaju, nie pozwól, aby Twoi czytelnicy się nudzili.

4. Zapomnij o wykorzystaniu Facebooka jako tuby reklamowej.

Natrętna reklama się nie sprawdza. Sam dobrze wiesz, że reklama telewizyjna nudzi większość odbiorców. Podobnie jest w Internecie, jeśli będziesz zarzucał swoich czytelników natrętnymi wiadomościami, o tym, co możesz im zaoferować, to zwyczajnie „przełączą się na inny kanał”. Na Facebooku może to odznaczać kliknięcie opcji „nie obserwuj” lub odkliknięcie przycisku „Lubię to”.

5. Nie spamuj nudnymi treściami.

Zbyt częste publikowanie postów może okazać się liną zaciągającą się na szyi Twojego fanpage. Dostosuj częstotliwość zamieszczania wpisów do charakteru działalności. Dodatkowo pamiętaj, że czasem lepiej nie dać żadnego postu niż publikować nudne i powtarzalne treści.

6. Daj odbiorcom możliwość uczestniczenia w tworzeniu fanpage.

Pytaj użytkowników, jakie treści ich interesują oraz czego od Ciebie oczekują. Zadawaj pytania z możliwością wyboru dwóch opcji np. jeśli jesteś restauratorem zapytaj internautów czy wolą, abyś publikował ciekawe przepisy kuchni polskiej czy kuchni włoskiej. Dzięki temu poznasz ich zadanie oraz pozwolisz im współdecydować.

7. Nagradzaj wiernych użytkowników.

Organizuj konkursy i quizy z nagrodami. Rabaty, promocje i gratyfikacje przeznacz dla najbardziej zaangażowanych odbiorców.

8. Zadbaj o spójność przekazu.

Pamiętaj, że Facebook to tylko część Twoich działań marketingowych. Muszą one być ze sobą spójne. Niech Twoja firma mówi jednym głosem.

Jeśli nadal nie wiesz jak zabrać się za tworzenie wizerunku Twojej firmy na Facebooku możesz zgłosić się do nas. Zadbamy o Twój fanpage oraz doradzimy Ci jak prowadzić działania marketingowe z tym związane.

Sandra Szwedzińska-Kowalska
dziennikarz, socjolog, specjalista ds. mediów społecznościowych, komunikacji i marketingu

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany.