Czy warto uzupełnić swoją stronę internetową o blog?

Statyczne strony www to już przeszłość. Współczesny odbiorca oczekuje, że stale będziemy dostarczać mu nowych informacji. Podobnie działają algorytmy w wyszukiwarkach, które nieustannie sprawdzają czy strona jest modyfikowana i czy pojawiają się na niej nowe treści. Dlatego też warto zadbać o jej wizerunek i aktualizować ją na bieżąco, chociażby poprzez prowadzenie bloga.

Czy warto mieć blog?

Czym jest blog?

Blog jest to rodzaj dziennika, w którym mamy możliwość zamieszczania datowanych wpisów. Najczęściej są one kategoryzowane (tagowane) i wyświetlają się w kolejności chronologicznej. Kiedyś blogi traktowano jako internetowe pamiętniki. Współcześnie są one bardzo popularnym medium, które ułatwia m.in. mniej formalną komunikację firmy z klientami. Blog może być prowadzony oddzielnie lub w połączeniu ze stroną internetową, jako jedna z jej zakładek.

Kim są czytelnicy blogów firmowych?

Są to zazwyczaj obecni i przyszli klienci. Zawarte na blogu informacje przyciągają odbiorców, którzy interesują się danym tematem. Przykładowo, jeśli właśnie czytasz ten artykuł, to najprawdopodobniej prowadzisz stronę internetową i chcesz ją usprawnić lub po prostu interesujesz się pozycjonowaniem stron.

Blog to źródło informacji o firmie

Twój potencjalny klient, to osoba, która chce poznać Twoją firmę. Zależy mu na tym, aby wiedzieć jak najwięcej o Tobie, Twojej działalności, doświadczeniu oraz zrealizowanych przez Ciebie projektach i zamówieniach. Dzięki wpisom z dziedziny, którą się zajmujesz klient wie, że jesteś specjalistą. Twoja strona staje się dla niego źródłem informacji. Może dowiedzieć się zarówno, co masz w ofercie, jak i co nowego na rynku.

Blog zwiększa ruch na stronie i na Facebooku

Prowadzenie bloga to świetna metoda na zwiększenie przepływu użytkowników z Facebooka do strony i odwrotnie. Blog pozwala wypowiadać się znacznie szerzej niż FB. Dodatkowo sam tworzysz materiały, które możesz wykorzystać na fanpage. Wystarczy, że osadzisz na Facebooku link do wybranego artykułu, opatrzysz go krótkim komentarzem i post gotowy.

Warto mieć bloga!

Dzięki blogowi treści zawarte na Twoje stronie są częściej aktualizowane i bardziej wartościowe, co wpływa na podniesienie jej rankingu. Zatem jeśli tylko masz o czym pisać, to rozpocznij swoją przygodę z blogiem. Na początek takie działania dobrze jest skonsultować ze specjalistą, który doradzi jakie tematy poruszać, jak często publikować wpisy itp. Bardzo popularne jest przekazywanie prowadzenie firmowych blogów wyspecjalizowanym firmom copywriterskim. Często też zatrudnia się do tego nowego pracownika. Pamiętaj, że bez względu na to, kto przejmie kontrolę nad Twoim blogiem dobrze jest, aby był on tworzony w spójny i przejrzysty sposób, który będzie zgodny z polityką firmy. Tylko takie działania mają szansę na sukces.

Sandra Szwedzińska-Kowalska
dziennikarz, socjolog, specjalista ds. mediów społecznościowych, komunikacji i marketingu

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany.