Jak podnieść pozycję strony w wyszukiwarkach?

Bardzo często liczba Twoich klientów zależy od tego, na którym miejscu w wynikach wyszukiwania wyświetla się Twoja strona. Jak to działa? Klient poszukuje informacji, produktów lub usług. W związku z tym wpisuje w wyszukiwarkę frazę (np. dobra piekarnia). Jeśli algorytm wyszukiwarki odnajdzie takie słowa na naszej stronie internetowej, to jej pozycja w wynikach wyszukiwania wzrośnie. Dzięki temu zwiększy się szansa na dotarcie do wybranej grupy docelowej i na sukces naszego przedsięwzięcia. Jednakże użycie słów kluczowych, to dopiero pierwszy krok ku lepszej pozycji witryny.

Jak podnieść pozycję strony w wyszukiwarkach?

 

SEO zadba o Twoją stronę


Największe zainteresowanie przypada na kilka pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania. Każda kolejna pozycja, nie daje już tak dobrych rezultatów. Weźmy pod uwagę taką sytuację: internauta szuka dobrego copywritera. Wpisuje w wyszukiwarkę „dobry copywriter”. Przegląda pierwsze trzy, może cztery strony i znajduje to, czego szukał. Jego działania się kończą. Nie jest już zainteresowany kolejnymi podpowiedziami wyszukiwarki. Dlatego też bardzo ważne jest, aby po wpisaniu określonej frazy wyświetlała się nasza witryna. Dzięki temu wzrasta szansa na zwiększenie liczby odbiorców. Aby tak się stało musimy zadbać o skuteczne SEO.

SEO są to działania bezpośrednio związane z podnoszeniem pozycji strony w wyszukiwarkach. SEO, czyli Search Engine Optimalization opiera się na optymalizacji treści zawartych na stronie oraz na jej pozycjonowaniu. Dzięki temu witryna ma szansę osiągnąć wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie przyciągnąć więcej odbiorców. Zatem klienci poszukujący treści zawartych na naszej stronie www będą mogli znaleźć je znacznie szybciej.

Płatne sposoby podniesienia pozycji strony, czyli PPC

Oprócz bezpłatnych metod dobrym sposobem na polepszenie pozycji strony w wyszukiwarkach jest wykupienie płatnych linków odsyłających do naszej witryny. Metoda ta jest określana skrótem PPC, pochodzącym od angielskiego zwrotu Pay Per Click. Oznacza to opłatę za kliknięcie w link, który kieruje do naszej witryny. Dzięki linkom sponsorowanym pozycja strony wzrasta, gdyż dociera do niej coraz więcej osób. PPC to działania, które są prowadzone np. za pośrednictwem AdWords.

SEO (pozycjonowanie strony) + PPC (płatne kliknięcia w link strony) = SEM

Wyjaśniliśmy już czym jest SEO i PPC. Teraz przyszedł czas na marketing w wyszukiwarkach, czyli SEM (Search Engine Marketing). SEM opiera się na działaniach promocyjnych mających na celu podnoszenie pozycji wyszukiwanej strony ze względu na słowa kluczowe. W ramach SEM prowadzi się różnego rodzaju działania marketingowe związane ze zwiększeniem liczby osób odwiedzających witrynę internetową, a co za tym idzie wzrostem jej efektywności. Do takich działań zaliczamy m.in. optymalizację i pozycjonowanie oraz linki sponsorowane. Dzięki częstym odwiedzinom strona uzyskuje wyższą pozycję w wyszukiwarce i zdobywa nowych odbiorców. Prowadzenie działań optymalizacyjnych we własnym zakresie jest bardzo trudne i czasochłonne. Dlatego też chcąc polepszyć pozycję swojej strony warto zastanowić się nad oddaniem jej w ręce profesjonalistów.

Sandra Szwedzińska-Kowalska
dziennikarz, socjolog, specjalista ds. mediów społecznościowych, komunikacji i marketingu

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany.