Panda kreuje świat Google

Zastanawiasz się czym jest Panda? Ta brzmiąca bardzo przyjaźnie nazwa została nadana algorytmowi używanemu w wyszukiwarce Google. Panda powstała w 2011 roku i do dzisiaj skutecznie kreuje świat Internetu. Jest stale aktualizowana i ulepszana.

Panda Google

Jak działa Google Panda?

Panda ma za zadanie walkę z treściami, zamieszczanymi na stronach internetowych, których jakoś jest słaba. Co to oznacza w praktyce? Panda odfiltrowuje strony publikujące zduplikowane, przestarzałe i niekompletne treści. Pozycję w wyszukiwarce tracą witryny nie wnoszące do świata Internetu żadnej wartości dodatniej. Takie strony automatycznie spadają w rankingu Google. Zatem podczas wyszukiwania ich pozycja może okazać się znacznie niższa niż dotychczas.

Wpływ Pandy na strony internetowe

Jak w rzeczywistości wygląda działalność Pandy? Dla przykładu załóżmy, że prowadzimy kwiaciarnie. Mamy stronę internetową, na której znajduje się opis usług, kontakt do nas, kilka starych zdjęć i to tyle. Brakowało nam czasu, więc strona od dawna nie była aktualizowana. Panda po jej przejrzeniu może uznać, że witryna oferuje treści słabej jakości. Jako, że są one przestarzałe i mało ciekawe, algorytm obniży pozycję strony w rankingu Google.

Aktualizacje kluczem do sukcesu

Zupełnie inaczej sprawa wygląda, jeśli na stronie regularnie pojawiają się nowe informacje, które potencjalnie mogą zainteresować naszych odbiorców. Zatem jeśli prowadzimy kwiaciarnię pokuśmy się o założenie nowej zakładki, w której będziemy publikować artykuły dotyczące naszej branży np. jak pielęgnować kwiaty, jakie są trendy florystyczne itp. Pamiętajmy także o zamieszczaniu zdjęć i filmów dotyczących omawianego tematu.

Jak chronić się przed Pandą?

Dla Pandy liczy się cała strona, więc jeśli jedna zakładka będzie ciekawa, a pozostałe nie, to w konsekwencji algorytm uzna, że strona jest niskiej jakości. Chcąc podnieść ranking naszej strony dbajmy także o przypisywanie autorstwa publikowanym treścią. To również zadba o lepszą pozycje w wyszukiwarce. Oferujemy odbiorcom unikatowe, ciekawe, a co za tym idzie wysokiej jakości treści. Wówczas Panda nie będzie nam straszna.

Sandra Szwedzińska-Kowalska
dziennikarz, socjolog, specjalista ds. mediów społecznościowych, komunikacji i marketingu

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany.