10 zalet posiadania fanpage

Posiadanie firmowego fanpage na Facebooku ma wiele zalet. Przede wszystkim jest to bezpłatny kanał komunikacyjny, który daje szerokie możliwości reklamowe.

10 zalet posiadania fanpage na FBPoniżej przedstawiamy 10 zalet, płynących z prowadzenie fanpage.

1. Łatwy kontakt z klientem.

Dzięki Facebookowi klienci w szybki i łatwy sposób mogą się z Tobą skontaktować.

2. Rozwój komunikacji obustronnej: nadawca – odbiorca.

Facebook ułatwia przekazywania informacji między klientem a firmą i odwrotnie.

3. Wchodzenie w interakcje z odbiorcami.

Prowadząc fanapage możesz rozmawiać z klientami tu i teraz.

4. Szerokie możliwości informacyjne.

Facebook to doskonały kanał informacyjny. Dzięki niemu z łatwością przekażesz odbiorcom każdy news.

5. Kształtowanie grupy docelowej na podstawie danych zgromadzonych przez FB.

Facebook gromadzi dane dotyczące m.in.: wieku, płci, miejsca zamieszkania, zainteresowań, polubień. Dzięki temu w szybki sposób skierujesz swoje komunikaty do wybranej grupy docelowej.

6. Docieranie do rzeczywistych odbiorców.

Prowadząc fanpage możesz poznać kim są Twoi klienci. Dzięki temu nie będziesz tracić czasu na kierowanie komunikatów do osób spoza kręgu zainteresowania Twoją działalnością.

7. Budowanie wizerunku marki.

Działając na FB tworzysz swoją markę, dajesz się poznać i polubić.

8. Promowanie produktów, usług oraz wydarzeń.

Facebook to doskonały kanał służący do promocji prowadzonych przez Ciebie działań.

9. Szeroki zasięg.

Fanpage dociera do znacznie szerszego grona odbiorców niż tradycyjny marketing. Dodatkowo możesz na bieżąco śledzić np. ile osób zobaczyło Twoją reklamę.

10. Niskie koszty.

Tradycyjny marketing jest znacznie droższy, a jego zasięg znacznie mniejszy.

Na potrzeby artykułu wybraliśmy zalety, które naszym zdaniem są najważniejsze. Zapewne każdy z wprawnych użytkowników Facebook’a mógłby wymienić ich jeszcze kilka.

Pytasz jakie są wady?

Na pewno czas, który trzeba poświęcić na działania na FB. Poza tym, ciężko dopatrzeć się innych minusów. Zakładając fanpage nic nie tracisz, a możesz zyskać oddanych i zaangażowanych klientów. Jeśli dobrze się wsłuchasz w ich rozmowy masz szansę stać się jednym z nich.

Sandra Szwedzińska-Kowalska
dziennikarz, socjolog, specjalista ds. mediów społecznościowych, komunikacji i marketingu

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany.