Jak nazwać fanpage?

Z pozoru wydaje się to bardzo łatwe. Większość nazw to po prostu przeniesienie nazwy firmy. Niestety często jest to kluczowym błędem w prowadzeniu fanpage. Po samej nazwie nie zawsze można stwierdzić, czym zajmuje się dana firma. Może to powodować niskie zainteresowanie fanpagem i utrudniać pozyskanie nowych klientów. Zatem co zrobić, aby temu zapobiec?

Nazywanie fanpage

Nazwę wprowadza się na jednym z pierwszych etapów tworzenia strony (więcej znajdziecie tutaj: http://bit.ly/1OsBjpP, patrz krok 3), dlatego też mamy dla Was 3 rady, które pomogą Wam wybrać skuteczną nazwę.

1. Wykorzystaj nazwę firmy lub marki.

Najwięcej fanów zyskują społeczności, które nie są związane z żadną z firm lub ich związek nie jest oczywisty. Jednakże firmowy fapage ma służyć zwiększeniu świadomości klientów o istnieniu marki. Dlatego też jej nazwa musi być widoczna na fanpage.

2. Napisz, czym się zajmujesz.

Jeśli nasz fanpage nazywałby się tylko Matsan Media, to mało kto wiedziałby, o czym jest i dlaczego warto go czytać lub polubić. Dlatego też dobrze jest do nazwy dodać drugi człon, który będzie informował czytelników, o czym będziemy pisać i czym się zajmujemy. Zatem jeśli np. jesteś fotografem, a Twoja firma nazywa się Nikmar, to do dodaj do niej np. Nikmar – fotografia okolicznościowa lub Nikmar – zatrzymujemy chwile na zdjęciach. Dzięki temu czytelnikom łatwiej będzie cię rozpoznać wśród innych stron.

3. Nazwa powinna odpowiadać temu, o czym będziesz pisać na fanpage.

Bardzo ważne jest, aby nazwa pokrywała się z tym, o czym będziesz informować swoich fanów. Dlatego też jeśli zamierzasz jedynie publikować swoje fotografie to wybierz nazwę Nikmar – fotografia okolicznościowa, zaś jeśli dodatkowo będziesz udzielać rad (np. jak robić zdjęcia) możesz wybrać nazwę Nikmar – kreatywnie o fotografii.

Sandra Szwedzińska-Kowalska
dziennikarz, socjolog, specjalista ds. mediów społecznościowych, komunikacji i marketingu

Dodaj komentarz

Or

Twój adres email nie zostanie opublikowany.